Print Friendly, PDF & Email

Effektiv kommunikasjon og samhandling er målet. Google og MS Teams er noen av midlene. Her er litt om MS Teams:

MS Teams settes opp for hvert ‘vert’ – i dette tilfelle Verdinettverk som er vert for BIM Verdi. Du kan skifte mellom ulike verter oppe til høyre – hvis du bruker MS Teams i egen/andre org. I hvert Teams har du

  1. Aktivitet: en logg for alt som skjer
  2. Grupper/Teams – for hver 'aktivitetsobjekt', dvs. organisasjon, pilot, prosjekt, arrangement osv.

    I hver gruppe inviterer vi et utvalg personer. Her har gruppe-administrator tilgang til å sette opp

    1. Medlemmer, dvs. invitere deltakere
    2. Apper: program, eks. Office-program-filer
    3. Kanaler – for ulike områder eller aktiviteter, apper etc. Du slå av/på direkte varsling for hver kanal.
      1. Kanalen 'Generelt' er obligatorisk og kan ikke endres. Her finner du (default) 'samtaler'/chat for hele gruppen.
      2. I hver kanal (eks. 'Samling 1' i et kurs, - har du
        1. 'Filer' Faner – hvor du kan legge Apper/programmer/dokumenter – eks. MS online-versjoner av Word, Excel m.m. LItt usikker på om eks. en xls-fil deles aut. med deltakerne i gruppen eller om dette må gjøres i filen ('del med')
        2. Muligheter for å slå/av på skjermvarsling av aktiviteter. (oppe til høyre for kanal-navnet)
  3. Kalender: koblet til administrator sin Outlook.

    Litt usikker på om inviterte deltakere kan se denne.

  4. Anrop: for oppsett av video/lyd-møter (tidl. Skype for Business)
  5. Filer: alle filer fra vertens Sharepoint som igjen henter filer fra OneDrive.
  6. Apper som brukes.

Se video her: https://www.youtube.com/channel/UC0--6byMAe9otLougDShhUw (finnes sikkert flere)