Lynkurs i SmartDok tirsdag 21/4 klokka 10:00:
Med denne appen blir penn og papir overflødig. Timeregistrering, varetransport, HMS, maskinservice og andre tidkrevende registreringer, skjer via den digitale enheten du måtte ha for hånda. Eller i baklomma.
Det finnes mange måter å registrere og melde inn ting på digitalt. Det spesielle med SmartDok er at appen er laget for og av bygg- og anleggsbransjen. Én app som inneholder alt du trenger i ett lettfattelig grensesnitt.
– Vi har alltid hatt fokus på å løse faktiske problemer og og gjøre hverdagen enklere for våre brukere. SmartDok er produsert med bakgrunn i de behov bygge- og anleggsbransjen har og alle funksjoner er utviklet i tett samarbeid med aktører i bransjen. , sier Anders Josefsson i programvareselskapet SmartDok, som har kontorer i Alta, Oslo og Stockholm.
Mange godt testede funksjoner
Med appen kan du blant annet registrer timer med mobiltelefon, jobbe systematisk med HMS’en, ha full oversikt over virksomhetens verktøy og ha stålkontroll på hvem som er – og skal være – hvor, til enhver tid.
– Vi har per i dag mer enn 65 000 fornøyde brukere fordelt på drøyt 2 500 små og store virksomheter. Og etter at vi 2018 ble Vismas skybaserte programvareløsning for bygg- og anleggsbransjen, er det ingen grenser for hvor høyt vi kan skalere. SmartDok vil dog fortsatt være SmartDok, med samme dedikerte ansatte. Med en større aktør i ryggen blir vi imidlertid enda mer solide, avslutter Anders Josefsson, som gleder seg til å demonstrere plattformen førstkommende tirsdag.
Det har lenge vært etterlyst tydeligere bestillinger og retningslinjer fra byggeiere. Nå kommer en lang rekke store på banen med sine behov. Det kan vise seg å bli skiftet vi har ventet på. De som står bak er: Nittedal eiendom KF, Rælingen kommune, Helse Sør-Øst RHF, Helse Nord RHF, Sykehuset Telemark HF, Omsorgsbygg, Undervisningsbygg, Forsvarsbygg, Statsbygg, Norsk Eiendom, buildingSMART, Eier- og forvalterforum, NKF og NMBU.