Her kan du jobbe i nettverk med praktiske prosjekter som skal gi nytteverdi for din virksomhet og samfunnet

Vi har 6 temagrupper. 4 av disse representerer faser i byggets livsløp. MiljøBIM– og BIMtech-gruppen skal støtte formålsBIM’ene med teknologi- og miljøkunnskap hrrunder av kunstig intelligens.

Det er vårt mål å skape varige verdier gjennom avgrensede, praktiske og banebrytende digitale løsninger, fortrinnsvis basert på åpne standarder med bygningsinformasjonsmodellen som referanse.

Vår historie startet i 2013 da blant andre Backe Østfold, Værste as, Bravida og BIM-teknikerlinjen på Fagskolen i Østfold ønsket å skaffe seg praktisk erfaring med ulike åpenBIM-løsninger. Initiativet ble støttet av Innovasjon Norges Bedriftsnettverksprogram i 2016-18. Deltakerne var så fornøyde med metodikken og resultatene vi oppnådde at de ønsket å finansiere arbeidet videre fra egne lommer. Det er vi glade for.

Se ulike deltakernivåer og priser – og gjør din registrering her!

1

Deltaker

Se ‘Tjenestebiblioteket’ +

  • Tilgang til teamsgrupper for informasjons og diskusjoner.
  • Registrering av egne artikler, verktøy/tjenester
  • Deltakelse på lukkede fagmøter
  • Rabatt på egne konferanser.

Pris per kalenderår er kr. 8.000 + mva. Prisen inkluderer 3 personer fra samme foretak.

Rabatt for bedrifter med omsetning under 5 mnok.

2

ProsjektDeltaker

Se ‘Tjenestebiblioteket’ +

Som ‘Deltaker’ +

  • 1-2 timers gratis rådgivning/konsultasjon per mnd med fagrådgivere innen bl.a. KI, søknadsutforming.
  • Delta i prosj.konsortium for søknader.

Pris per kalenderår er kr. 24.000 + mva. Prisen inkluderer 4 personer fra samme foretak.

Medlemmer av organisasjoner som er Prosjektdeltaker, får 25% rabatt på deltakeravgiften første året.

Rabatt for bedrifter med omsetning under 5 mnok.

3

Partner

Se ‘Tjenestebiblioteket’ +

Som ‘Prosjektdeltaker’ +

  • Utvidet rådgivning/konsultasjon
  • Mulig deltakelse i styringsgruppe
  • Definere piloter og satsninger

Pris per kalenderår er kr. 48.000 + mva. Prisen inkluderer 5 personer fra samme foretak.

Medlemmer av organisasjoner som er Partner, får 50% rabatt på deltakeravgiften første året.

Ny-registreringer og oppgraderinger faktureres fra det kvartalet registreringen skjer – og ut året. Nye deltakere/partnere forplikter seg for deltakelse i 24 mndr. Nedgradering og utmelding må skje i foretaksprofilen på MInSide innen 1.12. for påfølgende år.

Dette får du som deltaker, prosjektdeltaker eller partner:

Grunnleggende, praktisk kunnskap om digitalisering og BIM
  • Oppstartmøte med kartlegging av behov og muligheter.
  • Definisjon av egne ønsker, behov, utfordringer, pes (må være innlogget på MinSide). (samtaler og reg. skjema) og oppfølging av disse.
  • Rådgivning og veiledning som skal gi økt forståelse for markeds- og effektiviseringmuligheter.
  • Praktisk opplæring i bruk av MS Teams og andre digitale samhandlingsverktøy. Tilgang til egen Teams-gruppe for individuell oppfølging og nettverksarbeid og over 200 Teams-grupper for prosjekter, temagrupper, nettverkskolleger m.m. Se oversikt på gruppen BIM Verdi Arena for å be om tilgang til den enkelte gruppe.
  • Deltakelse i praktiske piloter og prosjekter i samspill med våre temagrupper:
    • ByggesaksBIM
    • ProsjektBIM (prosjektering og bygging)
    • EiendomsBIM for drift
    • MiljøBIM
    • SirkBIM
    • BIMtech
  • Deltakelse i VerdiVerksteder for oppstart av piloter og PilotSeminarer for presentasjon av ny kunnskap og løsninger
Prosjektmuligheter og søknadsbistand – for partnere og prosjektdeltakere
  • Bistand til søknadsutvikling med behov, problemstillinger og innovasjonshøyde samt finne partnere og mulige prosjektmidler
Markedsmuligheter gjennom nettverksarbeid og målrettet kompetanseutvikling
  • Tilgang til et sterkt kompetansenettverk med praktisk kunnskap om løsninger, ressurser, markeds- og prosjektmuligheter samt verktøykunnskap. Se oversikt over deltakere.
Profilering og synlighet

Her finner du våre deltakere og en kalender over aktiviteter

Våre deltakere

Egen avtale

https://www.luccid.ai/

Hovedkontakt:

Marko Lazic

CEO

Linkedin-profil for Marko Lazic

Luccid Software

Virksomhetsbeskrivelse:

Luccid Software: Helping Manufacturers Sell More While Supporting Their Customers

Luccid is an AI chatbot built for building material manufacturers, designed to boost sales and provide detailed customer analytics. It integrates directly into manufacturers’ websites, simplifying how architects, contractors, and engineers find and use their products.

How Manufacturers Benefit:
• Guides customers to the perfect product instantly
• Tracks customer behavior, helping manufacturers refine offers and improve products.
• Reduces reliance on support teams.

How Professionals Benefit:
• Quickly find the right materials without getting lost in complex docs.
• Download files into design tools for seamless project planning.
• Access step-by-step installation instructions.

Våre virksomhetskategorier: Leverandør av digitale verktøy, innhold og løsninger, Tjenesteleverandør

Våre kundetyper: Byggevareprodusent

Linkedin


Dersom Luccid Software har registrert digitale verktøy eller tjenester i verktøyoversikten, så vil de snart bli synlige her.


Dersom Luccid Software har skrevet artikler i artikkel-skjemaetMinSide, så vil de snart bli synlige her.


 


 

Kalender

Vi arrangerer gjennom hele året kurs, seminarer og nettverksmøter. Sjekk om du finner et som passer for deg. I disse dager foregår det meste interaktivt på nett, men vi håper å komme i gang med faktiske møter så fort dette atter er tilrådelig.

No Entries Found

Betingelser for deltakelse og deltaker/partneravgift:

1) Deltaker-/partneravgiften fornyes aut. for et kalenderår eller 12 mndr. av gangen med mindre deltakelsen sies opp skriftlig innen utgangen av inneværende avtaleperiode. Unntaket er nye deltakere/partnere som forplikter seg til deltakelse i min. 24 mndr.

2) Tidspunkt for oppstart og avregning av oppgradering skjer fra og med det kvartalet registreringen eller endringen skjer, dvs. årsavgiften har 4 deler.

3) Utdanningsinstitusjoner, foretak med lavere driftsinntekter enn 5 mnok., ikke-kommersielle foretak og oppstartsbedrifter (yngre enn 2 år) kan få inntil 50% redusert deltakeravgift i en periode.

Vurderer du å gå inn som partner for å ta hele nettverket BIM Verdi i bruk for å løse dine spesifikke utfordringer og problemstillinger, så ta gjerne kontakt med Bård Krogshus på baard@bimverdi.no eller telefon 95855555, for en uforpliktende prat om mulighetene.

På MinSide kan du registrere en gratis kontaktprofil for å motta nyheter, registrere brukerhistorie etc. Samme sted finner du skjema for etablering av deltakerprofil m.m. Her kan du krysse av for type deltakelse.