# 414  ble oppdatert: 29-09-2021

Tittel på brukerhistorien: Visuell dokumentasjon for fjerning av uvaner 

____________________________________________________________________________________________

Undertekst: Uvaner koster norske prosjekter millioner hver dag – hvordan blir vi kvitt dem? 

____________________________________________________________________________________________

Byggeprosjektet for brukerhistorien: Se video

____________________________________________________________________________________________

Eier eller bruker av prosjektet/bygget: CHECKD og Oslo Entreprenørbedrift

____________________________________________________________________________________________

Muliggjører(e):CHECKD (Next One Technology) 

____________________________________________________________________________________________

Personer som skal presentere brukerhistorien

Tom-Erik von Krogh-Martinsen, Forenklingsevangelist (CEO), CHECKD

____________________________________________________________________________________________

[divider height=”30″ style=”default” line=”default” themecolor=”1″] Hovedutfordringen som skal belyses eller løses: Bedre kontroll på prosjektet og deltagerne ved hjelp av visuell kommunikasjon

Beskrivelse av brukerhistorien: 

Dette forklares mye bedre med video enn med tekst. Videoen er tekstet 😉

Stikkord eller tags for teknologi, målgrupper, tema etc. Hovedentreprenører, underentreprenører, prosjektledere, anleggsledere

Hovedmålgrupper for brukerhistorien: Utførende (entreprenører), Eiendomsforvaltere

Tallfestede økonomiske eller miljømessig gevinster eller effekter kan brukeren fremskaffe? Kostnadsreduksjon, Økt effektivisering, HMS, Co2-effekt

Digital løsning (produkt, tjeneste) som er sentral i brukerhistorien: CHECKD

Link til produsent, leverandør eller teknisk løsning: http://www.checkd.it

Link til informasjon/presse om brukerhistorien: https://youtu.be/ZOpjZIpNSoI

Overordnet effektberegning – med tall: 

Gullgruve i følge kunden…

Effekter på salg (hvis tilgjengelig):

Effekter på kostnader (hvis tilgjengelig):

på produktivitet (hvis tilgjengelig):

Gullgruve i følge kunden…

Effekter på HMS (hvis tilgjengelig):

Miljø-effekter, eks. CO2-utslipp (hvis tilgjengelig):

Mindre feil, mindre re-work, mindre ekstravarer, mindre søppel, mindre transport, altså mindre utslipp