Bli med i BIMtech-gruppen! Få månedlige oppdateringer, praktiske råd, demoer og tips om over 1000 eksisterende løsninger med kunstig intelligens for byggenæringen.

Se også hovedsiden for BIMtech

BIMtech-gruppen setter også opp et innovasjonsprogram for 2024-27. Målsettingen er å bygge kompetanse, nettverk og erfaringer med banebrytende teknologier som maskinvalidering av modeller (med IDS) og GS1 Digital Link og dermed skape målbar, økt produktivitet i byggenæringen. Se mål og aktiviteter under.

Fagrådgivere i gruppen er bl.a.:

Anstein Skinnarland er direktør for digitalisering og teknisk ledelse i HRP, fagrådgiver i BIM Verdi og redaktør for referansesiden Modellkvalitet
Knut Mathisen, ansvarlig Byggenæringen i GS1. Aktuelt: GS1DigitalLink.

Du får ‘matnyttig’ verdi fra møter, nettverkskollegaer, arbeid med piloter og rådgivning:


1) Månedlige rådsmøter – på Teams – med valgte tema fra deltakerne, demoer og oppdateringer. Møtene er på engelsk.

Stjepan Mikulić går igjennom innkomne tema fra deltakerne. Vi får oppdateringer om KI og diskusjon og kunnskapsdeling i møter på 2 timer.

Faste innslag er:

  1. Introduction and inputs
    • Collaboration topics (Miro)
  2. Networking with topics & discussions
  3. AI in AEC Updates
  4. Dynamic sessions
    • Demo of the day
    • Topic sessions
  5. Wrap-up

Teams-møter i BIMtech Exec Forum, gruppe 1:

Meeting topics: 1) AI updates, 2) participant issues, 3) demo

  • #2: 21. mars kl 14:00 – 15:30
  • #3: 30. april kl 14:00 – 16:00
  • #4: 30. mai kl 14:00 – 16:00
  • #5: 13. juni kl 14:00 – 16:00
  • #6: 22. august kl 14:00 – 16:00
  • #7: 12. september kl 14:00 – 16:00
  • #8: 17. oktober kl 14:00 – 16:00
  • #9: 21. november kl 14:00 – 16:00
  • #10: 12. desember kl 14:00 – 16:00

Deltakere i gruppe 1

For deltakelse – se informasjon nede på siden.

Eksempler på tema:

  • AI for å hjelpe med produktivitet i arkitektur
  • Scan2BIM og Plan2BIM AI-automatisering
  • IDS-validering
  • Revit Automation
  • Datautveksling
  • IFC-validering

2) Nettverksbygging, diskusjoner i egen Teams-gruppe.

Deltakerne får tilgang til den lukkedeTeams-kanalen BIMtech Exec Forum hvor de kan få informasjon, diskutere tema med nettverkskollegaer – nasjonalt og internasjonalt – samt med fagrådgivere.

3) Dypdykk, utvidede satsinger og prosjektsøknader

BIM Verdi jobber med flere relevante piloter, prosjekter og prosjektsøknader som representerer ytterligere muligheter og ressurser for deltakerne.

4) Profilering og markedesmuligheter

Vi vil jobbe med å synliggjøre deltakere, evnt. deres produkter og tjenester – i form av artikler og presentasjoner på ulike kanaler. Se BIM Verdi deltakere og BIM Verdi Verktøyoversikt.

5) Betingelser og registrering

Relevante og verdiskapende aktiviteter krever ressurser, organisering og finansiering. Arbeidsgiver til de som ønsker å delta aktivt på møtene og ha tilgang til opptak, må være ‘Prosjektdeltaker’ eller Partner i BIM Verdi. Deltakeravgiften for prosjektdeltaker er kr. 24.000 per år og beregnes per kvartal. Er du allerede Deltaker, må du oppgradere til ProsjektDeltaker. Partnere i BIM Verdi kan fritt delta, men må avklare om det er ledige plasser. Send en e-post til post@bimverdi.no eller kontakt Bård på chat i MS Teams.

Du kan registrere eller oppdater din foretaksprofil via denne siden: www.bimverdi.no/delta – eller ta kontakt med post@bimverdi.no.